mandag den 9. maj 2011

Troll Hunter (Trolljegeren)

Eller på dansk Trollejærgen. Og ja, du læste rigtigt, trolle - hvordan kan man have overset denne gruppe af fantasivæsner i filmverdenen i alle disse år? Filmen kommer selvfølgelig fra trollenes hjemland, Norge og er skrevet og instrueret af nordmanden, André Øvredal. Vi har selvfølgelig set trolle i storfilm som Harry Potter og Ringenes Herre trilogien, men jeg mindes ikke nævneværdige film hvor trolle har fået "hovedrollen".



Troll Hunter er en mockementary (falsk dokumentar film) i stil med The Blair Witch Project. Jeg vil ikke komme ind på handlingen eller plottet (everybody hates a spoiler), men vil blot varmt anbefale filmen. Dejligt at der stadig er emner at tage fat på og dejligt at det ikke altid er Hollywood der løber af med sejeren :-)

Læs mere om filmen på trollhunterfilm.com

4 kommentarer:

  1. Nice, går ud fra du har set den? Vil gerne se den med dig på et tidspunkt:)

    SvarSlet
  2. Jeps det har jeg! Men den fortjener at blive set igen, så jeg er klar hvis vi kan finde en dag! :-)

    SvarSlet
  3. Kæmpe kado til skaberne af TrollHunters:) Den skal jeg se igen.

    SvarSlet
  4. Den skal helt sikkert ses igen :-)

    SvarSlet