mandag den 9. maj 2011

Inspiration: Dansk design

Jeg fortsætter lige med et par inspirations indlæg. Jeg har en række designere og kunstnere som jeg følger og ser op til. Dem vil jeg gerne fremhæve her på bloggen. Hvis i har nogle som skal deles så er bloggen vel også åben for den slags :-)

Jeg har netop lagt bogen Dansk design (af Thomas Dickson) fra mig. Den kort anmeldelse: Den er god. Bogen giver et historisk overblik, men er samtidig et opslagsværk i en bred vifte af designemner som møbeldesign, logo design, typografisk design, tekstil design mf. Hvis nogle skulle mangle lidt godnat-læsning låner jeg gerne bogen ud :-)



Lampen på produktbilledet ovenfor er formgivet af Arne Jacobsen i 1960 til SAS Royal Hotel i København og udgjorde en del af det totale designkoncept til hotellet. Flere af hotellets produkter har opnået status som designikoner, her i blandt Ægget og Svanen.
Vi har netop købt AJ bordlampen i grafitgrå og det er et imponerende designikon og en konstant inspirationskilde. Af samme grund har vi besluttet at udskifter mange af de gamle IKEA møbler med lækre tidsløse designmøbler. Det er dejligt at føle sig inspireret men det er også en dyr fornøjelse. Derfor må i meget gerne dele cool ting fra jeres hjem - det kunne jo være det var noget jeg ikke kunne leve uden.

More food for the creative mind will follow :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar